Meer van Trasimeno vervolg....

5 juni 2013 - Magione, Italië

Woensdag 5 juni 2013

Mooie dag vandaag met mooi weer. We gaan op de fiets naar de markt in Gastiglione Del Lago. Eerst even langs de `wijnpomp van Stany` om wat wijn in te slaan, een vaatje van 5 liter.

De markt is niet alleen op gericht op toeristen, maar meer op de mensen uit de omgeving. Aan het Gardameer zijn de markten bijna helemaal op de toeristen gericht. Op de marktGezellig over de markt gewandeld. Niet veel gekocht, een klein teiltje voor de afwas en kralen om een ketting van te maken.Kralen van de markt In het stadje een stukje pizza gegeten en wat gedronken. Ik vind de markt in Gastiglione echt leuk, door de afwisseling van het aanbod van producten.Het is meer een echte markt.

De fietstocht was even klimmen om over één berg te komen en terug natuurlijk ook weer, maar verder alles vlak. Het is een gewone tweebaansweg dus je moet achterelkaar fietsen, maar is te doen. Verder wat gerommeld op de camping, wassen, schoenenpoetsen enz. Tegen de avond gezellig wijntje gedronken met Stany en Linda, onze lieve Belgische buren!

Nog wel even gecheckt op tracktrace.nl,  via internet, hoe het met de afstandsbediening gaat. Krijg het bericht dat hij onderweg is.

1. Gerda:
    5 juni 2013
    Leuk zo'n markt, ja langs het Gardameer zal het zeker op de toeristen af zijn gestemd want dat zijn hun inkomsten. Ze zien ze graag. Hier was het vandaag ook mooi weer. Morgen ga ik met mijn vriendinnen naar Scheveningen toe. Het word mooi weer en we waren al lang niet meer samen weg geweest. Ondanks ik zaterdag op vakantie ga ga ik toch mee. Heb al heel veel werk gedaan dus het kan best wel. Vrijdag stapje harder dan maar.
    Knap dat jullie daar fietsen zeker de berg op. Af dat lukt wel.

veel plezier gr Gerda
  2. Janny van Hulst:
    5 juni 2013
    Hallo Ans net je verhaal gelezen. Hoop voor jullie dat de
    gauw komt, Hier nu ook eindelijk zomer!!!
    Nog een fijne vakantie verder!! Gr Janny van Hulst.