Siena

7 juni 2013 - Magione, Italië

Donderdag 6 juni 2013

Naar Siena, is ongeveer 90 kilometer vanaf de camping. We rijden door het mooie landschap van Umbrie en Toscana, heuvels en bergen, begroeid met olijfboomgaarden, cipressen, pijnbomen en nog heel veel andere bomen, In de glooiende weilanden en langs de bermen bloeien heelveel klaprozen. Heb hier nog geen foto van gemaakt maar ga ik deze week vast nog wel maken.

In Siena aangekomen gaf Tontom aan nog 2,2 kilometer naar het centrum en op dat punt is ook een grote parkeerplaats. Daar onze auto geparkeerd en de weg omhoog naar de Porta Pispini gewandeld. De Via Dei Pispini door en aan het einde eerst naar links gewandeld, naar de Porta Romana. Toen terug naar het hoogte punt van Siena, de Campo. Prachtig mooi, het ligt in een kom van een heuvel en daardoor heeft het waarschijnlijk de kom/schaalvorm, of het is nodig voor de beroemde Palio, die ieder jaar op 2 juli en 16 augustus worden gehouden. Het plein is omringd door terrassen en een museum en de Torra met 503 treden en met een prachtig uitzicht over de stad. Wij hebben dit laatste niet gedaan. Niet omdat we niet 503 treden omhoog willen gaan, maar er is verder ook nog zoveel te zien!

We wandelen in de richting van de Basilica San Domenico, bezichtigen de prachtige kerk en wandelen terug richting Campo om onderweg nog vele mooie dingen te bekijken o.a de Duome.

Vanaf de Campo gaan we weer een andere “hoek”van Siena bekijken, de Porta Ovile en de Baselica di San Fransisco. Weer terug over Banchi di Sopra, een winkelstraat, en dan voelen we de eerste regendruppels We hebben al 4,5 uur gelopen met een kleine rust pauze om ijs te eten, we besluiten naar de auto te wandelen en naar “huis’ te gaan.

Een mooie prachtige dag, zonnig en warm met tot slot een klein buitje voor het stof.

En bij de receptie van de camping ligt ons bestelde pakje met de afstandsbediening voor de mover! Maandag besteld in Nederland en Donderdag al op de bestemming in een klein dorpje in Italie. Wij zijn heel erg blij en met de complimenten aan het bedrijf van de heer en mevrouw van Miltenburg uit Rhenen voor de snelle levering http://www.caravanmoverspecialist.nl/

1. Ada Bluemink:
    7 juni 2013
    Sienna is mooi, hé! Het beroemde plein, waar vroeger gevechten werden gehouden, toch ook gezien? Wij genieten hier ook van de zon. Gisteravond de laatste avond meegelopen van de vierdaagse, met Kira en haar vader. Warm en gezellig. Wat is eigenlijk een "mover"? veel plezier en goede reis, ook terug naar NL. Ada