Meer van Trasimeno vervolg......

7 juni 2013 - Magione, Italië

Vrijdag 7 juni 2013

Gisteravond vroeg naar bed, we waren heel erg moe van ons uitstapje naar Siena. Hebben heerlijk geslapen.

Bovendien wordt het weer steeds beter, al weer vroeg warm en zonnig. Er zijn ook steeds minder regen en onweersbuien.

Na het ontbijt komt Stany, de mover dokter en onze buurman, de afstandsbediening activeren. De mover doet het weer! We kunnen weer verder waar we willen. Niet verder Italië in, maar stapsgewijs naar huis. Iedere camping pakken die we willen, zonder te hoeven bedenken, kunnen we de caravan op zijn plaats krijgen zonder hulp.

Een heerlijk gevoel is dat!

Mensen denk nu niet dat wij vakantie hebben…. Het is hard werken hier, campings uitzoeken, dagtochtjes plannen, reizen, en dan de gewone dingen zoals boodschappen doen, wassen, strijken en eten koken en je caravan schoonhouden. Vandaag was dus zo’n dag!

Zaterdag 8 juni 2013

Ons wijnvaatje laten vullen en naar de supermarkt voor de verdere boodschappen. Om 13.45 uur stappen we op de fiets. Willen naar San Feliciano fietsen en zo dicht mogelijks langs het meer. Zoeken paadjes om te fietsen, sommige lopen dood aan het meer, maar uiteindelijk vinden we wat we zoeken en komen in San Feliciano. Fietsen verder en zo dicht mogelijk langs het meer over voet/fietspaden, tussen het riet, bomen en landerijen.Bloemen in de wei.... Bij een stadje stopt het pad, dan moeten we door het stadje en via de autoweg. Na de stad weer op zoek naar het volgende paadje langs het water, soms vragen we de weg. In Passignano Passignanogaan we even zitten en ijs eten. We zijn zo ongeveer op de helft en bespreken gaan we terug of fietsen we door. We gaan door en het wordt steeds mooier om te fietsen, al is de weg soms smal en vol met kuilen. De natuur is geweldig.

Het is 19.00 uur als we op de camping aankomen. De buren vragen zich al af of er iets gebeurd is. Doet je goed dat er mensen zijn die aan je denken!

De grasmaaier heeft per ongeluk onze draad kapot gereden van caravan naar koelbox die in de auto staat. Jammer, maar er zijn erger dingen. Willen Maandag proberen een nieuwe te kopen.

Douchen, wat te eten maken en slapen. Zijn wel helemaal op, maar zeer voldaan dat we gehaald hebben. Het was toch 66 kilometer, inbegrepen dat we af en toe verkeerd gereden hebben.

Zondag 9 juni 2013

Uitgeslapen en lekker ontbijtje. Wat rommelen in en om het “huis”, even wandelen en verder niet.

Maandag 10 juni 2013

Vandaag gaan we Montepulciano bezoeken, een oud stadje en een meertje/natuurreservaat ongeveer 40 kilometer van de camping verwijderd. We rijden weer langs mooi natuurschoon, heuvels/bergen, dalen, bossen, landerijen en dorpjes. De reis op zich is al genieten.

Bij Montepulciano parkeren we de auto niet ver van de poort. Stadspoort MontepulcianoVoor de poort is de tourist info en halen we een plattegrond en verder informatie over het stadje.

Het is stadje uit de 16e eeuw en midden in een wijnstreek. Eerst komen we onder een poort door in een winkelstraatje met heel veel echt mooie winkeltjes. Niet goedkoop, maar denk ook dat men het van toeristen moet hebben. Veel wijn winkels, Wijnzaakjes zijn er veel in Montepulcianoambachtelijke bedrijfjes zoals koperslager, smederijen van hang en sluitwerk en ook heelveel verschillende deurkloppers.Deurklopper Hier heb ik veel foto’s van gemaakt en dan van kloppers die in gebruik zijn. Het advies wat we hadden gekregen op de camping om eerst naar boven te lopen naar het Piazza Grande hebben we opgevolgd.Piazza Grande Rondom de het piazza liggen een Cathtedraal, paleizen en een theater. De oude paleizen zijn veelal in gebruik als museum of kantoor.

Het stadje heeft meerder poorten, zoals alle steden, ligt hoog.

Na het bezoek aan de stad gaan we naar het Lago di Montepulciano. Het is een klein meertje met rondom een natuur gebied voor o.a. vogels. Er is de mogelijkheid om te fietsen en te wandelen. Wij doen geen van beiden, het gaat regenen en we gaan snel terug naar de auto.

Bij mooi weer is het een bezoek waard.

Het is de hele dag mooi zonnig weer geweest met op het einde van de middag een flinke bui.

Dinsdag 11 mei 2013

Een fietstochtje naar Gastiglione del Lago, met het doel de weg langs het meer te vinden. Het eerste stuk is ene blubberput dus we zijn toch maar weer over de berg gefietst. Nog een paar pogingen gedaan om bij het meer te komen. Dat is wel gelukt, kwamen bij een klein vissershaventje, maar niet bij een weg langs het meer. Is er dus niet!

Bij Gastiglione del Lago rondom de stad gefietst, langs het meer.

Op de terug weg vond Piet langs de kant van de weg een tas met inhoud, rijbewijs, fototoestel, portemonnee (leeg ), pasjes, identiteitsbewijs en nog veel meer.

Piet heeft hem meegenomen en op de campingreceptie hebben ze via faceBook de eigenaresse achterhaald. De jonge vrouw was erg blij haar tas terug te hebben en bedankte ons uiteraard, maar ze was ook boos, ze miste uiteraard geld. De tas was gestolen in een bar.

Woensdag 12 juni 2013

Eerst vanmorgen wat boodschappen halen, opruimen en dan vertrekken we morgen naar de Adriatischekust, naar Cesenatico in Enilia Romagna. Het plan is daar een week te verblijven en dan naar huis te gaan met een aantal overnachtingen.

In de namiddag en bij de buren een wijntje gedronken en gezellig zitten praten. Zonsondergang Lago TrasimenoIn de avond nog afscheid genomen van het Lago Trasimeno en de zon zien ondergaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jenny van Hoorn:
    7 juni 2013
    Ja Ans en Piet ik heb medelijden met jullie ;) Lekker geniete hoor,
    Groetjes, Jenny
  2. Gerda:
    8 juni 2013
    Ach zielig! ;-) Heb ne het nog druk ook! Fijn dat de mover weer werkt!