Cesenatico in Emilia Romagna, Italïe

12 juni 2013 - Cesenatico, Italië

Donderdag 13 juni 2013

We vertrokken om 09.00 uur uit S. Arcangelo di Magione, uitgezwaait door onze buren Stany en Linda. We hebben eerst langs het meer gereden en bij Tuoro de SS 416 op om wat minder kilometers te maken. Het was even zoeken, maar het was een prachtige rit over en door de bergen.Koffiestop aan de SS 416 Wel weer even flink klimmen en veel bochten. Het ging niet snel, maar het was de moeite waard. Boven gekomen, een prachtig uizicht over het meer en de dalen en een heerlijke geuren van bloemen. We hebben een koffiestop gemaakt en wat bloemen geplukt voor op tafel bij de volgende camping. Boeket, geplukt aan de SS 416Om ongeveer 14.00 uur waren we op camping Cesenatico in Cesenatico.

Eenmaal op de camping mogen we een plaats kiezen en dat is niet gemakkelijk kan ik jullie vertellen. Een camping met meer dan duizend plaatsen. Er zijn er veel bezet, maar je moet een groot terrein over om een geschikt plaatsje te vinden. We hebben een mooie plek gevonden 278.Ons uitzicht op camping Cesenatico

De camping is ongeveer 500 meter van het strand. Na he avondeten zijn we even naar het strand gewandeld. Het ziet er goed uit, parasols en ligbedden voor de camping gasten. Hebben heerlijk op een bedje naar de zee gekeken en even met de voeten in het water gevoeld.

Vrijdag 14 juni 2013

Gisteravond ben ik gaan douchen en kreeg de schrik van mijn leven. De deur klapte dicht en er zat geen deurkruk meer aan aan de binnenkant. Het was een douchehuis met enkel en alleen douchecabines. En er was niemand…..ik roepen, bonsen enz., maar niemand hoorde me. Dacht ga eerst maar douchen en dan weer roepen, bonsen en gillen. Er gingen al allerlei scenario’s door mijn hoofd, slapen in de cabine of er overheen klimmen. Die mogelijkheid heb ik onderzocht, maar ik ben ook geen 18 meer. Dus onmogelijk. Ik hoorde iemand komen en ging weer kloppen en roepen, en ja hoor ik werd bevrijd door een Italiaanse dame…..o o wat was ik blij…

Na de koffie op de fiets naar het stadje. Het is niet ver en ziet er heel gezellig uit, haven, vissersboten en restaurantjes langs het water.

Na de lunch naar het strand. Er staan parasols voor de campinggasten. De bedden moet je huren, maar er is niets meer te huur. Dus deze ouwetjes nemen een eigen stoel mee of gaan in het zand liggen.

Het water van de Adriatische zee is heerlijk. Er is veel wind en daardoor ook flinke golven. We hebben besloten hier twee weken te blijven en dan in een rap tempo naar huis te rijden.

Zaterdag 15 juni 2013

Internet bereik is hier niet best. Had wat foto’s willen uploaden maar dit gaat moeizaam. Het is weekend en heel druk op de camping, wie weet komt het daardoor.

De stroom is hetzelfde, stoppen slaan er daardoor ook elke keer uit, houd best wel rekening met ampère gebruik, maar toch.

Zijn vandaag naar Rimini gereden met de auto. Het is hier al druk, maar Rimini is nog veel drukker. Wij zijn er door gereden en hebben alleen maar hotels, restaurants en winkels gezien. Misschien gaan we nog een keer op de fiets om wat meer te zien van Rimini.

Op de terugweg boodschappen gehaald en vanmiddag een uurtje naar het strand en gezwommen in de zee. Het water is gewoon warm en wat minder hoge golven dan gisteren. Op het strand is het ook heel druk en gezellig.

Op de camping zitten we gezellig tussen de Italianen en horen alleen maar Italiaans. Haven RiminiWij wensen elkaar goede morgen en in we hebben af en toe een heel basic gesprekje met de Italiaanse buren, hun zoon is er in het weekend met vrouw en kindje van 18 maanden.

Het was een heerlijke warme dag zo ongeveer 28 graden.

De camping is momenteel erg rumoerig, heel veel Italianen. Italianen maken lawaai voor tien, maar niet ongezellig.

Zondag 16 juni 2013

De dag rustig opgestart en na de lunch een fietstochtje van 30 kilometer gemaakt. Het is warm, zo rond de 30 graden en we doen het rustig aan. We fietsen richting Ravenna en langs de kust. Haven van CerviaEr zijn zo langs de kust veel fietspaden en deze gaan langs een bos en langs het strand. Het is strand is uitgestrekt met heel veel strandtenten We fietsen 15 kilometer heen en zien links bebouwing van appartementen en hotels en rechts bos en strand. In Cervia fietsen we tegen een haven aan en gaan over de brug verder tot aan Lido di Savio, eten daar een ijsje en keren terug naar de camping. Bij de haven van Cervia  wordt natuurlijk wel even een foto gemaakt.

O ja ik ben vanmorgen ook nog even naar de kapper geweest. Er is een kapsalon op de camping en ik wilde een afspraak maken, maar men kon ook direct knippen. Heb dat met beide handen aangepakt. Mijn haar werd wel een beetje te lang en nu heb ik een heerlijk warmweer kapsel! De prijs die men daarvoor rekent is niets, € 15,00 voor wassen, knippen en drogen!

Maandag 17 juni 2013

De nachten zijn warm en de dagen zijn heel warm, kortom het is hier niet om uit te houden, hahahaha. We hebben geklaagd over de regen en de kou en nu is het ietsje aan de warme kant, maar we klagen niet…..

Op de fiets naar Cesenatico om de stad eens wat beter te verkennen. De fietsen geparkeerd en hebben door het stadje gewandeld. Langs het water met restaurantjes en winkeltjes voor de toeristen, naar de haven en over de winkelstraat achter het strand. met mooiere en betere winkels, hotels en restaurants.

Aan het einde van de middag gaan we naar het strand, even zwemmen en wat luieren.

Dinsdag 18 juni 2013

Vroeg op om Ravenna te verkennen. Om 09.15 uur lopen we al door de stad en de stad ontwaakt met koffie, cappuccino en zoete broodjes. Wij doen mee, ik drink een espresso, Piet natuurlijk een cappuccino met heerlijk huisgemaakt gebak op Piazza del Popolo.Piazza Del Popolo Ravenna

Na de pauze gaan we de stad verkennen, straten, pleinen, gebouwen en kerken. Onderweg naar piazza del Popolo hebben we de weg gevraagd naar de tourist info aan een Itliaanse dame. Zij sprak geen woord buiten de deur. Een heer die begreep dat wij er niets van verstonden, en engels sprak, vertelde ons waar we moesten zijn. Wij vinden Italianen erg behulpzaam en vriendelijk. Onderweg naar de tourist info kwamen langs een klein kerkje, ingeklemd tussen huizen en winkels. Weet geen naam meer van dit kerkje, maar het was iets met Maria.

Op het piazza del Popolo staan dames van de tourist info, plattegronden en brochures uit te delen, dus we hoeven helemaal niet vaan de Via Salara!

We bekijken de Basilica Di S. Vitale Basilica di S. Vitale Ravennaen het Mausoleum Di Galla Placidia met o.a. mozaïeken, mooie vloeren, banken Banken in de Basilica di S. Vitale Ravennaen ramen. Verder wandelen nog door en langs heel veel kerken en musea.

Wandelen door winkelstraatjes en kopen wat gedroogde kruiden. Het is warm en we zoeken schaduwplaatsen op om te lopen.

Het was weer een mooie warme dag en deze keer in Ravenna.

Woensdag 19 juni 2013

De ochtend brengt nog een klein beetje verkoeling, maar al snel weer 30 graden in de schaduw. Vanmorgen een was draaien en vanmiddag naar het strand, verkoeling in de zee en liggen onder een parasol.

Mensen kijken, naar de zee kijken en mogelijk een beetje lezen.

Het leven van de Italianen op de camping is druk. Men gaat al vroeg naar het strand, ouders, maar hoofdzakelijk moeders met kinderen of grootouders met kleinkinderen. Tegen het middag uur komt alles weer naar de camping, douchen, koken, eten en andere huishoudelijke bezigheden en als er nog tijd over is een siësta.  Laat in de middag vertrekken de mensen weer richting strand en in de avonduren herhaalt zich het douchen, koken enz. De Italianen op deze camping staan hier vaak de hele zomer. Wonen in de grote steden, papa en soms ook de mama komen in het weekend. Of wat ook gebeurt het hele gezin komt op vrijdag en vertrekt op zondagavond weer.

In het weekend is het dus heel erg druk op de camping, maar niet ongezellig! Wij passen ons aan aan het Italiaanse levensritme.

Het enige verschil, wij gaan maar één keer per dag naar het strand, Wij gaan aan het einde van de dag.

1. Jenny van Hoorn:
    12 juni 2013
    Hoi Ans en Piet, Cesenatico is voor mij heel bekend. Wij zijn jaren op vakantie geweest In Cervia/Pinarella. Dat is een plaats ervoor. Wij gingen altijd wel een paar keer eten in Cesenatico aan het watertje. Heel veel plezier.
    Groetjes, Jenny
  2. Janny van Hulst:
    16 juni 2013
    Hallo vakantiegangers,
    Leuke verhalen gelezen. Wat hebben jullie veel gedaan
    en gezien.
    Wij gaan nu naar Denemarken. Een week of 3.
    Lees je verslag weer als we terug zijn.
    Goede reis naar huis en nog hele fijne dagen!!!
    Groeten Janny!!!!