Vervolg Cesenatico ........

21 juni 2013 - Cesenatico, Italië

Vrijdag 21 juni 2013

Een mooie dag vandaag. Eerst op de fiets naar de markt, een heel grote markt.

Piet heeft een korte broek gekocht de ander was hij uitgescheurd. Dat was wel gillen, krak,krak, krak en hij had geen broek meer aan zijn …. Ik heb een jurkje gekocht voor het strand.

In de namiddag naar het strand, ja in mijn nieuwe jurkje over mijn badpak.

Het is wel weer heel gezellig geworden op de camping, alle weekend gasten zijn er weer.Srand Cesenatico

Een stel naast ons, Italianen waar we wel wat contact mee hebben vertelde dat zijn dochter, die in het weekend er is, engelsspreekt. En zijn 3 kleindochters die werden aan mij voorgesteld, Sofia, Michelle en nog één met een heel moeilijke naam! Heel aardige lieve mensen. Ook Italianen aan de overkant proberen contact te leggen. Leer een beetje Italiaans!

De buurman komt ons net een drankje aanbieden, grappa, wij zeggen cincin! Hij spreekt het iets anders uit dan wij, maar we begrijpen elkaar. Leuk is dat!

Ook hebben we gezellige Duitse “buren” uit Berlijn. Gelbe konvooi van onze Duitse vriendenZij hebben alles gelbe gele fiat 500 met een geel caravannetje er achter, gele tandem, parasol, stoelen, schoenen enz. Ze hebben echt alles geel. Ook heel gezellig om mee te kletsen in ons beste Duits.

Zaterdag 22 juni 2013

Het was weer een heerlijke dag in en rondom Cesenatico, Italie. Zonnig en warm. Voor de afwisseling stappen we vandaag eens op de fiets en gaan richting het zuiden. We zijn tot aan Rimini gefietstGrand Hotel di Rimini.Onderweg een en al bebouwing, links strand met strandtenten, rechts hotels, appartementen en campings. Een enkele keer een onbebouwd stuk, maar dat is schaars. De ene stad gaat over in de anderen.

Soms moesten we een brug over en langs een haven, maar veelal langs het strand en over boulevards. Het bruist overal, waar je ook komt. Het is een tochtje van 60 kilometer geworden.

Om 16.30 uur waren we weer op de camping en werden begroet door de ons omringende Italianen, Buonosera en Chiaio. Mensen beschermen onze spullen als wij weg zijn of als we er zijn, er was een kindje op de fiets en deze zat aan de satellietschotel, over buurvrouw er naar toe en haalde het kind weg. Leuk is dat.

Ook op de camping heerst een gezellige drukte. Horen in de verte muziek. Straks nog even kijken.

Gisteravond om 22.00 uur nog een kilo kersen gekocht. Er was vuurwerk op het strand, muziek op het activiteitenveld en daaromheen allemaal kramen met fruit, wijn en kazen. Een heel gezellig sfeertje. En dat allemaal op de camping.

Zondag 23 juni 2013

Mooie zonnige warme dag. Vanmorgen even niets, uitrusten van de fietstocht van gisteren.

Vanmiddag naar het strand, zwemmen en even slapen onder een parasol.

We drinken wat voor de “hut”en ik ga daarna koken. Piet wil het olie peil van de auto even controleren, kan geen kwaad na de ritten die wij maken, maar ontdekt tevens dat de dop van het olie reservoir er niet meer opzit. Nee hé, weer pech, zeg ik. Pech achtervolgt ons een beetje. Morgen opzoek naar een dealer voor een nieuwe dop. Kunnen zo niet de afstand naar huis rijden. Wordt ook afgeraden door de mede kampeerders, De overbuurman, Italiaan, zegt plastico en elastieko er op en om, dan kunnen we wel naar een dealer komen. Gaan morgen op de fiets een dealer zoeken.

Maandag 24 juni

Het is een frisse nacht geweest, 21 graden en nu, 11.30 uur is het minder warm, nog wel 29 graden, maar er staat een lekker windje. Men voorspelt ook wat regenbuien.

Na de koffie willen we op de fiets stappen om een dop voor het olie reservoir te scoren. De overbuurman komt naar buiten en gaat een dop voor ons halen vertelt zijn dochter. Hij heeft al in het Italiaans geprobeerd het ons duidelijk te maken, maar hij praat vlug en steeds harder als wij het niet begrijpen.

Hij, buurman Sergio, komt terug zonder dop en is nu met Piet naar de garage om een passende dop te vinden. Hoop dat een en ander lukt! Piet spreekt geen Italiaans en Sergio ook geen andere taal dan Italiaans. Sergio moet wel de weg wijzen!

Het is gelukt met de weg vinden en de dop en ze hebben ook nog gelachen onderweg, de weg wijzen zorgt blijkbaar voor komische situaties!

Vanmiddag naar het strand, maar er staat veel wind, denk uit het noordoosten, we ondergaan een zandstraling en gaan dan ook snel terug naar de “hut”. De Italianen dragen vesten en wij vinden dat overdreven. Het is om 19.00 uur nog 21 graden, maar ja, het is maar wat je gewend bent.

Dinsdag 25 juni 2013

Nog een dag in Ravenna, en het was goed om gedaan te hebben. We hebben veel meer dingen gezien dan we de vorige keer hebben gezien, en in een andere hoek van Ravenna.Porta Gaza Ravenna

Het was toen erg warm en nu iets koeler, denk ongeveer 26 graden. We gaan weer lekker koffiedrinken met heerlijk gebak in de buurt van het piaza de Popolo.Lekker.... We voelen ons gesterkt om verder te wandelen, langs kerken, palazo’s, planetarium, theater, musea, winkelstraten met winkels van de bekende merken en heel aparte winkels. Mooie stoel met de mozaïeken van RavennaLeuk om er een tweede keer te lopen, zie je weer heel andere dingen.

1. Jenny van Hoorn:
    21 juni 2013
    Buona sera Ans en Piet,

Leuk jullie verslag weer e lezen. Het is weer zo herkenbaar. De Italianen die aardig zijn en alleen Italiaans spreken :) Ik geniet even mee met jullie vakantie en zie het allemaal voor mij.

Buone Vacanze,

Ciao, Jenny
    Tot een volgende keer maar weer.
  2. Ans:
    22 juni 2013
    Dat is zo leuk met de Italianen en je begrijpt elkaar ook nog
  3. Ada Bluemink:
    22 juni 2013
    Hoi!
    Jullie zien veel, dat merk ik wel aan verslagen en foto's!
    Hier regent het, na een paar dagen zeer heet en benauwd! Ik weet nu dankzij de kaart waar San Marino precies ligt. Wat een foto's maken jullie zeg. En . . ik zeg altijd maar: wat je niet bij je hebt of plotseling nodig hebt, kan je altijd nog onderweg kopen. Nietwaar? Stuur je de zon naar NL? groetjes, Ada
  4. Gerda:
    29 juni 2013
    Hallo Piet en Ans

Eindelijk een reactie van ons. Geweldig de verslagen van je ik lees ze met plezier. Fijn dat het goed is gekomen met de dop en ook leuk dat de mensen zo gezellig zijn op de camping.
    Wij zijn vanmiddag thuis gekomen van 3 weken Rockanje hebben ondanks het weer heerlijk gehad. Ik weet niet wanneer jullie thuis komen maar wensen jullie nog fijne vakantie dagen. Lekker genieten van al dat moois.

Groetjes Gerda