Het laatste stuk en Bedankt!

1 juli 2013 - Rotterdam, Nederland

Woensdag 26 juni 2013

Opgeruimd en alles schoongemaakt, fietsen, auto en de caravan. Rijden we morgen met een schoon “huis” naar de volgende camping aan het Gardameer voor overnachting.

Vanavond nog even gewandeld over de camping en naar het strand. We nemen met enige weemoed afscheid van Italië. Srand CesenaticoWillen wel graag naar huis, kinderen en kleinkinderen zien, maar eigenlijk moesten ze ook hier zijn…….bleven wij ook hier!

Donderdag 27 juni 2013

We rijden om 08.30 uur van de camping. Afscheid genomen van enkele buren en na uitgewuifd door onze Italiaanse overburen. Gisteravond al afscheid genomen van onze Duitse “vrienden”met de gelbe auto, caravan enz.

Een prima reis via de tolvrije wegen. Reden over de Povlakte en zelfs een aantal kilometers langs de Po. Was net of je over de IJsseldijk reed bij Capelle aan den IJssel! Waren om 14.30 uur op de camping Bella Italïe in Peschiera la Garda.Bella Italïa in Peschiera

Prachtige camping en hebben ook snel een plekje voor 1 nacht gevonden. Wandelen even over de camping en langs het Gardameer. Willen hier nog wel eens terug!

Voor het avondeten maak ik een salade en Piet haalt een pizza. We eten heerlijk en besluiten voor toetje een ijsje te halen.

Dit laatste doen we, maar we zien ook een donkere lucht opkomen, rond 19.00 uur.. Zeggen tegen elkaar dat we een bui krijgen. Het was geen bui, het was een wolkbreuk, regen, hagel en onweer. Moeten rennen om met ons ijsje droog binnen te komen. Hoop dat we geen schade hebben opgelopen met de hagel!

Vrijdag 28 juni 2013

Het is niet leuk om elke dag te reizen, wij blijven liever een paar dagen en trekken dan weer verder, maar ja eigen schuld!

We zijn een week langer in Cesenatico gebleven vanwege het prachtige weer daar en in NL hebben we afspraken dus is het even door de zure appel heen bijten. We proberen mooie routes te rijden en daar van te genieten, koffie en lunch stops enz. Zo wordt het toch weer een mooie reis naar camping Reutte in Reutte, Oostenrijk. De reis ging via de Reschen en Fernnpas.Camping Reutte, Oostenrijk

Zaterdag 29 juni 2013

Weer vroeg op, 06.00 uur en rijden om 08.00 uur op de grote weg. Autobaan rijden is saai, maar je schiet wat sneller op. Onderweg heel veel regen en Piet stelt voor om maar niet in Duitsland, zoals het plan was, te overnachten. Het is dan 825 kilometer en dan met de caravan er achter? Ik heb mijn vraagtekens, maar Piet heeft geen zin meer om in de regen aan te komen op een camping.

Dus wordt het gas wat dieper ingetrapt. Je mag in Duitsland maar 80 kilmeter per uur, met de caravan, en normaal houden wij er ons redelijk aan.. Nu 90 en soms 100 . Toch door de vele stops die we maken komt ons gemiddelde niet boven de 65 kilometer per uur.

Het is afzien. Bij Venlo geven we de pijp aan Maarten en draaien een camping op, De Schatberg bij Sevenum. Hier staan we in het systeem en staan met een kwartier gesteld.Camping De Schatberg Sevenum

Wat eten en drinken en lekker slapen.

Zondag 30 juni 2013

Vandaag uitslapen en om 10.00 uur rijden we de poort uit. Eerst wel even lekkere broodjes en gebak gekocht voor onderweg. Ook al is het maar een 155 kilometer we stoppen voor de koffie….

Thuis is “ons”plaatsje voor de caravan gereserveerd door de buren.

Wil iedereen die ons “gevolgd” is tijdens onze reis heel hartelijk bedanken voor de belangstelling en de reacties op het reislog of via een persoonlijke mail.

Wij hebben een prachtige reis gemaakt met af en toe wat tegenslag, maar men kan ook niet verwachten dat bij een reis van 10 weken geen problemen voorkomen. En de probleempjes die wij hadden zijn overwonnen. Het mooie hiervan is dat we engelen van mensen tegenkwamen op ons pad en ons te hulp kwamen.

Mede ook door alle “volgers”en de reacties die we kregen was er ook nog contact met Nederland.

Alle engelen en volgers heel erg bedankt!

1. Gerda:
    1 juli 2013
    Tot het laatste toe is het leuk om jullie reisverhaal te lezen.
    Nogmaals welkom thuis en snel de kinderen en kleinkinderen op zoeken maar. 10 weken het is een heel stuk hoor. Groetjes Gerda
  2. Jenny van Hoorn:
    1 juli 2013
    Het is al met al een fijne reis geweest lees ik. Dat jullie met enige weemoed afscheid hebben genomen van Italie kan ik mij wel voorstellen.
    Het zal weer even wennen zijn thuis.
    Groetjes, Jenny
  3. Mieke en gert:
    1 juli 2013
    Welkom thuis Ans en Piet.Heb jullie steeds gevolgd en leuke verhalen gelezen en wat hebben jullie best wel veel meegemaakt en gezien.Hoop dat je thuis weer een beetje kan wennen en het hollandse leven weer op kan pakken.
    Hart.groetjes van Gert en Mieke
  4. Barbera:
    2 juli 2013
    ......en met België want ik zag jullie nog door de achtertuin rijden....
  5. Janny van Hulst:
    8 juli 2013
    Ha Ans , een beetje laat maar het waren leuke reis verhalen!!
    Nu weer gewoon in Ned. Waar het nu mooi weer is.
    Wij zijn Zondag terug gekomen uit Denemarken,
    Niet zo mooi weer daar. Maar heel rustig daar.
    Geen Ned. tv geen krant geen geen radio!!
    Terug naar de basis !!!!!Geen Internet!!!!
    Zijn goed uitgerust nu!!!
    Ook weer fijn om de kinderen en kleinkinderen te zien!!
    Groeten Janny.