Assisi

4 juni 2013 - Magione, Italië

Dinsdag 4 juni 2013

Vroeg uit de veren, 07.00 uur, om naar Assisi te gaan. Het is 54 kilometer en via een mooie route, eerst langs het meer door dorpen, door de bergen en bossen. Bij Assisi zijn we niet de enige en dan komt het probleem, welke parkeerplaats kiezen we? Uiteindelijk een parkeerplaats gevonden waar je met een roltrap naar de stad, Assisi, die boven op een berg ligt kunt gaan.Assisi

Eerst de Basilica di Santa Chiara (Clara)  Basilica di Chiara (Clara)http://www.rkk.nl/abc/detail_objectID746843.html Zij was een tijdgenoot van Fransicus en stichte de orde der Clarissen.en wijdde haar leven aan de de Fransiscaanse beweging. Ik ga er verder niet te veel over schrijven. Het is een mooie kerk met beschilderingen en oude kleding van Clara. Clara ligt opgebaard in de crypte zegt men, maar denk dat wat je ziet een beeld is.Clara in de Cryte

Daarna door de stad gewandeld en verschillende dingen bekeken, verschillende kerken en natuurlijk Basilica di san FransescoBasilica di san Fransescode Basilica di San Francesco. http://www.ofmconv.nl/pages/biogr01.htm Deze kerk bestaat uit twee lagen die boven elkaar liggen met heel veel mooie dingen om te bekijken.

We hebben door de straten gedwaald Assisien over pleinen gelopen verbonden door trappen en kleine straatjes.

Tot slot nog door Perugia ge reden en een paar boodschappen gehaald.

Het was een warme zonnige dag. Op de camping nog even buiten gezeten met Stany en Linda, onze buren. Stany heeft in de buurt een “wijnpomp”gevonden met heerlijke wijnen. Gaan wij morgen ook even langs.

Aan het einde van de dag toch weer veel wind, onweer en regen.

Het was een mooie dag met veel vraagtekens over de geschiedenis van Fransiscus en Clara. Zij kozen voor een leven in armoede, maar de kerken die gebouwd zijn ter ere van hun leven zijn een en al rijkdom. Denk dat Fransiscus en Clara zich omdraaien in hun graf.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    4 juni 2013
    Hallo Ans
    Zo nu heb ik weer tijd om jullie reisverhalen te lezen. Ik ben klaar met mijn fotocussus opdrachten. Tenminste de 1 na laatste kom ik niet uit en ik ga me er niet meer in verdiepen ook want het heeft me al veel energie gekost. Ik heb mijn fotofilmpje met muziek er onder klaar dus ik ben heel tevreden. Ik moet het alleen doen Jan weet er helemaal niets van af. Dus streep er onder.
    Heb de foto's zitten bekijken. Wat zie je weer veel moois leuk hoor. Hoe lang blijven jullie nog weg? Wij gaan zaterdag naar Rockanje toe. Wens jullie nog veel mooie dagen toe.
    Gr Gerda
  2. Ada Bluemink:
    5 juni 2013
    Zelf vond ik de kerk van Fransiscus erg mooi en de inwoners verdienen ook aan de toeristen, nietwaar? De omgeving stikt van de kerken, dus er is volop te zien. Lekker, dat zonnetje! Hier is het ook mooi weer, eindelijk! Gaan jullie straks aan de terugreis beginnen? Afgelopen zaterdag was ik in Vierpolders, met Joop en mijn oppaskindje Kira. Gerda gesproken. Wat een kramen en gezelligheid. Alle goeds gewenst voor de rest van de reis! Ada